ΗΜΟΥΝ ΣΤΟ HONG KONG ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΟΙ ΛΙΓΟ ΠΟΛΥ ΔΟΥΛΕΨΑΝΕ ΟΛΟΙ - ΤΙ ΚΡΥΒΟΥΝ?

Posted by : Mr. Blog | 27 Φεβ 2015 | Published in

E-mail στο oladeka γνωστού Καστοριανού που βρέθηκε στο Hong Kong ταράζει τα νερά. 

«Δεν καταλαβαίνω αυτή την υπερβολή και το κλίμα τρομοκρατίας που έχει εξαπολυθεί τις τελευταίες μέρες από Έλληνες εκθέτες και φορείς για το πως πήγε η έκθεση στο Hong Kong.

Όλοι γνωρίζουμε ότι η γούνα βρίσκεται σε ύφεση. Το ίδιο και η έκθεση στο Hong Kong. Η
κατάσταση στην Ουκρανία, το ρούβλι κτλ, μας έχουν φέρει στο γνωστό δυσάρεστο σημείο.

Οκ. Θα ήμουν ψεύτης αν δεν το δεχόμουν. Δεν είναι όμως σωστό να φτάνουμε και στο άλλο άκρο. Δεν μπορεί να γίνομαι μάρτυρας μιας υπερβολής που δεν καταλαβαίνω τι εξυπηρετεί. Βρίσκομαι στο Hong Kong και βλέπω ότι η Ελληνική section της Έκθεσης μπορεί να μην έκανε χρυσές, αλλά σίγουρα έκανε δουλειές!


Κανένας δεν μπήκε μέσα
Κανένας, το τονίζω κανένας Έλληνας δεν μπήκε μέσα από τη συγκεκριμένη έκθεση. Όλοι αν δεν κέρδισαν, τουλάχιστον είτε σε επίπεδο παραγγελιών είτε με αγορές επιτόπου  πλήρωσαν τα έξοδα τους και σίγουρα είδαν νέους πελάτες στο μαγαζί- περίπτερο τους. Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτή η κλάψα, η μαυρίλα και η τρομοκρατία? Μήπως κάποιοι απ αυτούς που είναι φέτος εκεί δεν θέλουν να ανοίξουν την ...όρεξη σε άλλους συμπατριώτες τους? Μήπως αυτή η ...μαύρη πληροφόρηση παίξει ρόλο και στην αγορά δερμάτων?Μήπως από μόνοι μας με την κλάψα αυτή δίνουμε τροφή σε κάποιους κακοπροαίρετους να μας διαπομπεύουν ότι το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι το παρακαλετό για τις τράπεζες και τα δάνεια? Λέω...μήπως...? Μήπως κάτι άλλο? Γιατί άλλα βλέπω εγώ εδώ με τα μάτια μου και άλλα σας λένε να γράφετε κάποιοι συνάδελφοι. Το ξαναλέω: Όχι φίλοι μου, δεν ήταν τόσο χάλια η έκθεση του Hong Kong για τους Έλληνες.

Το τέλος του τουριστικού πακέτου 
Για όλο το μοιρολατρικό κλίμα που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην Ελληνική γουνοποιία ίσως να υπάρχει και άλλη εξήγηση. Μια εξήγηση που προέρχεται από μια πραγματικότητα που όμως αφορά σε κάτι συγκεκριμένο: Το τέλος των λιανικών πωλήσεις γούνας ως προϊόντα Greek art. 

Οι νησιώτες και οι Αθηναίοι πουλάνε διάφορα προϊόντα, σουβενίρ, ρούχα, ασημικά και άλλα που γενικώς τα χαρακτηρίζουμε Greek Art κατ ευφημισμό και που αφορούν στην αγορά των τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα κυρίως τη θερινή σεζόν. Μιλάμε για τους τουρίστες που μαζί με τουρισμό αγοαράζουν και γούνες.

Αυτή η σεζόν για τους Καστοριανούς επιμηκύνθηκε όλο το χρόνο! Για μια δεκαετία οι Καστοριανοί και Σιατιστινοί γουναράδες πουλούσαν τοις μετρητοίς σε τουρίστριες Ρωσίδες κυρίως, που έρχονταν στα μαγαζιά τους. Η σεζόν ξεκινούσε στα Ελληνικά νησιά και τις άλλες παραλίες (Κατερίνη, Χαλκιδική) τον Απρίλιο. Το φθινόπωρο που τελείωνε το καλοκαίρι, ξεκινούσε η σεζόν του Dubai. Και όλο το έτος τα πρακτορεία κουβαλούσαν τουρίστες -αγοραστές με ζεστό μετρητό όλο το χρόνο, στα μαγαζιά της Καστοριάς! 

Οι «καλομαθημένοι» λοιπόν Έλληνες (από τις ευνοϊκές συνθήκες) είναι απολύτως λογικό να στενοχωριούνται με τον...ξαφνικό θάνατο της χρυσής εποχής του τουριστικού εμπορικού πακέτου λόγω των γνωστών διεθνών εξελίξεων. 

Είναι λογικό επόμενο άρα, να ακούμε παντού μοιρολόγια και μνημόσυνα για τη γούνα. Κάποιοι όμως που συνεχίζουν να παίρνουν παραγγελίες από δυνατούς παραγγελιοδόχους όπως μερικούς απ αυτούς που ψώνιζαν στο Hong Kong αυτή την περίοδο, δεν έχουν πρόβλημα και συνεχίζουν να δουλεύουν. Επομένως έτσι μπορεί να εξηγείται η ακραία και υπερβολική αντίληψη ότι η γούνα πια τελείωσε! 

Τίποτα δεν τελείωσε. Και αν θέλουν να δούνε και παραπέρα οι συνάδελφοί μου της λιανικής, ας αναρωτηθούν το εξής: 

Τόσα χρόνια που εισπράττανε τα μαλλιοκέφαλα τους, κάνανε κάτι για το μέλλον? 
Τόσα χρόνια που εισπράττατε τα μαλλιοκέφαλα σας, κάνατε κάτι για το μέλλον? Το δικό σας. Των παιδιών σας. Της γούνας. Κάνατε κάτι που να δικαιολογεί τον όρο επένδυση? Κάνατε κάποια έρευνα? Κάνατε κάτι να μάθετε τι γίνεται στις παλιές δυτικές αγορές-Ευρώπη -Αμερική? Στην Αμερική φέτος η γούνα παίρνει κεφάλια. Η Νέα Υόρκη κοντεύει να κάνει σημαία γούνινη! Κάνατε κάτι για πραγματικά σημερινά, μοντέρνα σχέδια? Κάνατε κάτι για την προβολή σας και την καθιέρωση σας ως επώνυμο προϊόν? Η απάντηση είναι μάλλον απογοητευτική. Εμ τότε γιατί κλαίτε?  Περιμένετε τώρα πότε το κύμα της φουρτουνιασμένης θάλασσας που λέγεται "πότε μήλα πότε φύλλα" να σας ανεβάσει (αν ξαναγίνει) στον αφρό ενός νέου τουριστικού πακέτου λιανικής πώλησης από τους τυχαίους αγοραστές που θα ξεβράζει αυτό (το κύμα) στις παραλίες και τα καταστήματα σας. 
Αντί να ψάχνουν οι πελάτες τα  προϊόντα σας, ψάχνετε εσείς αυτούς ως συγκυριακούς, περαστικούς αγοραστές που κάνουν τουρισμό και αγοράζουν και μια γούνα, noname.

Αντί λοιπόν να δραματοποιείτε την κατάσταση ενώ δεν είστε άμοιροι της μη προετοιμασίας σας για ενδεχόμενες αρνητικές εξελίξεις, ερευνήστε, πληροφορηθείτε, οργανωθείτε, σταματήστε να είστε κουτοπόνηροι και βάλτε και τους φορείς να δραστηριοποιηθούν υπέρ του κλάδου και όχι για να ικανοποιούν μικρόψυχα ιδιοτελή συμφέροντα και ματαιοδοξίες...

Γεια και χαρά από την άλλη άκρη της γης...»